Hem Kära Hem

Hej alla kära bloggläsare!
Nu har vi landat på svensk mark igen! Hela, lyckliga och fria från sjukdom och skada!
Sol och Bad i helgen:
I fredags skjutsades vi med vår kära driver från Ooty, Smyrna Home till Calicut. Denna bilfärd tog si sådär 5-6 timmar. Det var skumpigt och som vanligt en bilfärd utan säkerthetsbälte vilket jag tycker är lite läskigt men det gick alldeles utmärkt. Som middag åt vi chips och coca cola. Väldigt nyttigt, nej verkligen inte men det fanns verkligen ingenting annat att köpa på vägen, så bättre det än inget! Vi kom fram till Hotell Fortune i Calicut runt midnatt. Vi storknade i säng och sängen var oerhört mjuk, det var bättre än hästens! Vi somnade på två röda sekunder och på morgonen väntade en fantastiskt frukost med allt ifrån varm till kall mat. Både frukt, grytor, mackor och äggröra och något av det bästa, färskpressad vattenmelon och även vattenmelon milkshake-underbart! Vi badade i poolen under förmiddagen och sedan tog vi en taxi till nästa hotell som låg precis vid havet!
Här var sängarna hårdare men vi hade en riktigt fin helg med massa sol och bad i både pool och hav! Fast dock inte så mycket i havet p.g.a. kraftiga frånlandsströmmar och killar som glodde och fotograferade oss..
Hemresan gick bra, vi började med taxi från Hotellet till Coimbatore kl. 11. Vi kom till flygplatsen redan kl. 16 där träffade vi Divikar och Divian (Maladis två söner) de ville ta ett sista avsked av oss. Sedan satte vi oss och väntade inne på flygplatsen. Strömmen gick ett par gånger men 20.20 lyfte planet. Jag (Andrea) hamnade bredvid en kraftig svettig man som stank och gäspade rätt i nyllet på mig två gånger. Riktigt ofräscht och dessutom kunde kan inte hålla sig på sitt eget säte. Menmen där satt vi bara i 1,5 timme. Då var vi framme i Bombay! Där väntade vi 3,5 timme på nästa flyg, fast det var försenat 40 min men det gick bra. Det var ett riktigt lyxit flyg med skärm i sätet framför och joystick så man kunde se på film, spela spel och lyssna på musik. Vi både sov en del (mer eller mindre) och tiden flög iväg! Det tog 9 timmar innan vi var i Zyrich (Sweich) Där skulle vi vänta ca 4,5 h men även detta flyg var försenat så det blev en väntan på närmare 6 timmar. Det var oerhört tjock dimma och detta var orsaken till förseningen. Runt 12-tiden på dagen avgick flyget och tog 1,5 timme innan vi landade i Köpenhamn! Kära nån så kallt! Från 30 grader och sol till nollgradigt väder och snö! ojoj, det blev av med sandalerna och på med vanliga skor förutom för Hannah som glömt lägga ner skorna i handbagaget så hon åkte med sandalerna hela vägen hem, snacka om kallt!
Runt 15.30-tiden var vi båda hemma! Trötta men oj vad detta har varit en bra resa! Helt fantastiskt bra!
Det känns bra att komma hem igen. Borta Bra men Hemma Bäst.
Det har varit en oerhört lärorik resa, vi har utvecklats på alla sätt och vis och Sverige har mycket att lära och vi borde verkligen alla göra en sådan här resa för att verkligen inse, på riktigt hur otroligt bra vi har det! Vi tar allt för givet men det borde vi nog inte göra.
Efter mycket lite sömn de senaste två dygnen och tidsskillnad på det så är jag extremt trött, mina ögon går i kors och jag kan inte riktigt tänka klart. Men skolan ska ändå bli rolig imorgon, skönt att man har sovmorgon och endast en lektion annars vet jag inte riktigt hur det hade gått!